obr obr obr
obr
uživatel 
heslo 
» Registrace autora
» Zapomněli jste heslo?
obr
obr obr obr
obr
» Novinky
» Právě vyšlo
» TOP 20 díla
» Články
» Literární almanach
obr
obr obr obr
obr
» Próza
» Poezie
» Výstřely do tmy
» Příručka publikování
» TOP 20 autoři
» Vyhledávání
obr
obr obr obr
obr
» Workshopy 
» Fórum 
» SASPI Chat! (1)
» FAQ
obr
obr obr obr
obr
» Knihovna autorů SASPI
» Redaktoři on-line
» Technická podpora
» SASPI team
» Odkazy
» Spolupráce
» Knihkupectví
"Pít bez žízně a milovat se kdykoli, tím se člověk liší od jiných zvířat."
Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais
obr
obr počet přístupů: 2915542 obr

Adresa SAS E-mail © SAS Obecně platná pravidla Nápověda obr

:: Na SASPI.cz je právě 39806 příspěvků, 5772 autorů a 391753 komentářů :: on-line: 2 ::
obr

:: „ALE JÁ TO CHCI...“ – ANEB VÁŽNĚ TO CHCETE? ::

 autor Delfin publikováno: 31.05.2013, 14:34  
Práce na zadané téma v občanské výchově.
Úvaha - téma: Děti a média.
 

„Jé mami, to je ten novej Gormit! Kup mi ho prosím.“
„Prosimtě Ondro, pojď. Gormitů máš doma spoustu.“
„Ale já ho chci. Ve škole ho maj všichni!“

Takovéto rozhovory slyšíme denně. Dítě chce nějakou bomba-hračku a rodiče mu ji nechtějí koupit. Dítě se později zpravidla rozbrečí, což rodiče napumpuje a spolu s dítětem vzteky opustí obchod, aniž by se pořádně rozhlédl po nabídce zboží. A kdo v této situaci nese vinu?

Vezměme to po pořádku;
Dítě. Tak to určitě ne. Tento tvor chce být jako každý jiný. Chce si povídat o stejných věcech, hrát si se stejnými hračkami, nosit stejné oblečení. To, že dítě si dítě tuto bomba-hračku přeje je naprosto přirozené.
Pak tu máme nevděčnou úlohu rodiče; Naprostá většina rodičů chce pro své dítě jen to nejlepší. Není to o tom, že by snad rodič nechtěl své ratolesti dopřát radost, ale nejčastěji na to nemá prostředky anebo koupě nepřichází v úvahu z čistě rozumových důvodů.
Kdo za to tedy zodpovídá a můžeme ho označit jako prapůvodce této každodenní, leč doposud nevyřešené situace?

Úvahy jsou od toho, abyste vyjádřili svůj vlastní názor a krátce se o něm rozepsali. Nikdo vám nezaručí, že se vaše práce bude všem líbit. Pravděpodobně budete pro někoho zastávat „špatný“ názor a pak se asi nepohodnete. Ale to je zcela běžné. V každém případě jde o vaše vyjádření nějakého stanoviska a každý by ho měl respektovat a zamyslet se nad tím. S názorem, který se chystám vyřknout, asi nebude každý souhlasit.
Nicméně, za sebe tedy říkám: Mají v tom prsty média!

Bohužel dnešní doba nepřináší pouze pokrok. Dochází ke globalizaci a světové integraci, ale na druhou stranu se čím dál – tím víc zanedbávají tradiční hodnoty. V současnosti je také mnohem více možností než před padesáti lety. A to snad ve všech oborech, což vede ke zvýšené pozornosti ať už jednotlivých lidí či větších celků - každý chce být nejlepší. Každý chce, aby byl vidět jen on sám.
A právě pro to, jsou média jako stvořená.

Jsou s námi na každém kroku. Nikdo z dospělých koho znám, se před nimi neumí schovat. Jakpak by se tedy před nimi měly schovat ty nevinné děti? Třeba si to ani neuvědomují, ale to právě oni jsou často cílovou skupinou tvůrců reklam. Jinak si lze těžko vysvětlit například přihlouplé televizní reklamy na bomba-hračky, kde dítě vidí co je „in“ a co by se mu mělo koupit. A to jen jeden případ z miliónů dalších.

Výchova dětí dnes a před padesáti lety je naprosto rozdílná. Dnešní dítě dostane to, co si umane. Jen hrstka rodičů odolá stálému tlaku dětí, které chtějí všechno mít. Tyto děti se později stávají sobeckými a neváží si věcí. Vlastně ne jenom věcí, ale i obecně platných hodnot, se kterými se vždy počítalo. Lidé sice budou mít všechno, ale nebudou vědět proč to mají a jak s tím naložit. Potom lidstvo nemůže čekat nic jiného než velmi prudký náraz.

Vize vskutku neradostná, není-liž pravda? Možná by neuškodilo, kdyby každý rodič seznámil své potomky s tímto nebezpečím dřív, než nebude cesty nazpět.


 celkové hodnocení autora: 90.0 %

výborné chvalitebné dobré dostatečné nedostatečné Ohodnoťte příspěvek!

přidat autora k oblíbeným 
 hodnotilo celkem autorů: 0 komentovat příspěvek 
 autorské hodnocení: 0.0 uložit příspěvek 
 známka poroty: 2.0 tisk příspěvku 
 počet komentářů: 2 zaslat vzkaz autorovi 
 počet shlédnutí od publikace: 21 výpis autorského hodnocení 
 
:: Komentáře k příspěvku ::
 Betwithell 01.06.2013, 15:09:55 Odpovědět 
   Podle názvu jsem čekal zcela jiné téma, no nevadí...

O technických chybách si počteš v publikačním komentáři, mně to jen nedá, abych nerýpnul do jednoho tvrzení - "na druhou stranu se čím dál – tím víc zanedbávají tradiční hodnoty." - tohle se říkalo v libovolném bodě lidských dějin.
 Šíma 31.05.2013, 14:33:36 Odpovědět 
   Zdravím.

Jako student jsem nesnášel jakékoliv "slohové práce" na jakékoliv téma (být omezen rozsahem, časem i samotným zadáním), ono je sice pravdou, že se tak rozvíjí ve studentovi schopnost psát (podle zadání), ale není to ono...

Když se tak zamýšlím nad slohovkami (bez ohledu na zadání a způsob jejich podání), často jsou zde publikované v "původním znění" (aniž by byly - třeba i - dopilovány, opraveny či jinak opečovány, aby na čtenáře lépe působily a byly čtivější). Souhlasím však i s tím, že jak jinak by se autor dozvěděl (mimo hodnocení kantora - učitele), jak je jeho práce dobrá?

Musel jsem si rýpnout... Když jsem po x-té pročítal Tvou práci, říkal jsem si, proč si s ní nedal autor(ka) více práce? Ale nejsem tu proto, aby se nad texty příliš zamýšlel, můj komentář nesmí být úvahou ale hodnocením...

Takže? Vsadil bych na střídavou kvalitu (jednou "jsi" nahoře a jednou dole), text nepůsobí uceleně, nač ta vsuvka o úvahách a jak působí na čtenáře? Proč jsi prostě nepokračoval "v dané problematice" (alespoň na mne působil onen odstavec rušivě).

Jinak jde o docela zajímavý (a jistě i pravdivý) pohled na svět "byznysu" ve výrobě a propagaci dětských hraček (ano, když nemá dítě tu či onu hračku, není IN a neletí z dobou, ale vysvětlete to rodičům a jejich peněžence nebo zůstatku na běžném účtu). Souhlasím...

Od "globalizace a integrace" na mne působí text příliš "učeně" a krapet "nesourodě" - chce to si utřídit myšlenky a zapracovat na vlastním vyjádření (co přesně chceš svým čtenářům říci). Našel jsem i některé nedostatky, které jsem si dovolil vypsat níže:

-- Prosimtě Ondro, pojď. -- Prosím tě

-- Dítě chce nějakou bomba-hračku a rodiče mu ji nechtějí koupit. -- "bomba-hračku" (jop, prostě docela nevšední kousek, který chtějí mít všechny děti, vrazil bych toto slovní spojení do uvozovek)

-- Vezměme to po pořádku;
Dítě. Tak to určitě ne. -- Vezměme to po pořádku. Dítě? Tak to určitě ne. (ten středník se mi tam nelíbí)

-- To, že dítě si dítě tuto bomba-hračku přeje je naprosto přirozené. -- (schází čárka v souvětí, zkus si spočítat slovesa)

-- Pak tu máme nevděčnou úlohu rodiče; Naprostá většina rodičů chce pro své dítě jen to nejlepší. -- (i zde bych něco udělal se středníkem) -- Pak tu máme nevděčnou úlohu rodiče. Naprostá většina rodičů chce pro své dítě jen to nejlepší.

Tož tak. Hezký den a múzám zdar.
obr
© 2005-2016 by Matěj Novotný & Filip Kotora | Všechna práva vyhrazena
 
 
Va?e literatura MFantasy Literární.cz - Server s českou literaturou Art & Design - Roman K?bus
 
Partneři: Gastrokritik, Antikvariát Kačur
 
St?hnout SASPI.cz toolbar! RSS zdroj
obr obr obr
obr
TheaK
(16.5.2020, 11:57)
Ka
(11.5.2020, 21:51)
BukBird
(3.5.2020, 22:07)
Kakofonie Osudu
(2.5.2020, 20:00)
obr
obr obr obr
obr
Kat
tergas
Psanec Paul „Ko...
Danny Jé
Na sever - 3. č...
Ellien
obr
obr obr obr
obr

Ztracená 9.část
Kondrakar
obr
obr obr obr
obr
Liter?rn? almanach SASPI
Aktuální číslo LA...
obr
obr obr obr