uživatel
» SASPI team
» Odkazy
» Spolupráce
» Knihkupectví
"Většina lidí se domnívá, že láska znamená být milován. Avšak pravda je opakem: láska znamená milovat."
Erich Fromm
obr počet přístupů: 2915288 obr

Adresa SAS E-mail © SAS Obecně platná pravidla Nápověda obr

:: Na SASPI.cz je právě 39391 příspěvků, 5727 autorů a 389814 komentářů :: on-line: 3 ::

:: VĚDCI NA TO PŘIŠLI ::

autor Lollo publikováno: 07.10.2018, 19:58
Další fejetonek, tentokrát se mnou nebudou mluvit vědci ani církev, vlastně možná nikdo.

Když mám špatnou náladu, přečtu si, co zase vykoumali vědci. Nevěříte? Posuďte sami. Vědci nedávno přišli na to, že průměrná žena udrží tajemství 32 minut. Jak k tomu dospěli? Jeden takový Vědec přišel z práce domů a řekl manželce:
"Posaď se tady na tu židli, protože ti vyzradím své největší tajemství. Ve svých dvanácti letech jsem ukradl své sousedce ze šňůry růžové krajkové prádlo..."
Poté, co Vědec dostal patřičně vyhubováno, v horším případě obdržel žádost o rozvod (ale co by neudělal v zájmu vědy), pečlivě měřil na svých atomových hodinkách, za jak dlouho se tato znepokojivá informace přesune z bodu A (manželka) do bodu B (manželčina kamarádka). A světe div se, bylo to přesně 32 minut. A vy, co to teď čtete, si jistě říkáte: "Co, proboha, dělala celých 31 minut?" Inu, vypadá to, že kamarádka měla celou tu dobu obsazený telefon, zatímco konzultovala státní tajemství s jinou svojí přítelkyní.

Další příklad. Vědci přišli s objevem, že lidé, kteří často nadávají, mají vyšší IQ. Vážně. Ano, dnes a denně vídám, jak především omladina pracuje na svém vyšším intelektu. Většina z nich mluví tak, že by se i dlaždič s dlaždičkami červenal a svůj zvýšený inteligenční kvocient pak využije k několikahodinovému zírání na display svého ještě chytřejšího mobilu. Měli bychom si z mladých, my dříve narození, vzít příklad. Pro začátek bychom mohli začít používat správně zkratku WTF na sociálních sítích.

Na tomto místě bych vám nejdříve ráda objasnila, kdo jsou vůbec ti vědci. Jsou to bytosti z jiné galaxie ve tvaru lidí (to abychom se jich nelekli), které z jejich domovských planet vyhostili a proto téměř nic z toho, co vymysleli, na naší planetě nefunguje (a pravděpodobně ani na jejich). Na Vědecké Galaxii se tak pořádají pravidelná sympozia, na nichž se domorodci velmi baví tím, že ze Země dostávají granty na nové taškařice svých vyhozených soukmenovců a to vše patřičně zapijí dobrým vínem. A tak se na zeměkouli můžeme setkat s dalšími významnými objevy, bez nichž bychom zůstali jen malou, tragicky zaostalou planetou na okraji Mléčné dráhy, na kterou by si každý dovoloval a posílal by sem další a další vyhoštěnce, až by tu nezbylo místo pro naši vysoce inteligentní omladinu. Namátkou na internetu jsem tak zjistila, že vědci po mnohaletém zkoumání přišli na to, že Batman by při přistání s největší pravděpodobností zemřel, nebo že mouše lze implantovat falešné vzpomínky, (i když nikdo zatím neví, k čemu to je dobré, ale to bude předmětem dalších výzkumů). Též mě ohromilo, že Mona Lisa pravděpodobně pojídala hamburgery, protože měla vysoký cholesterol. Občas se na Zemi objevili dokonce vědci, kteří změnili svět. Nenechte se ale mýlit, většina z jejich objevů vznikla šťastnou náhodou. Nebo si myslíte, že by byl Newton oslavován, kdyby mu nespadlo jednoho dne na hlavu jablko? A určitě bychom neměli penicilin, kdyby Fleming nebyl nepořádný a umyl svoji misku po večeři. Ve světle těchto nových skutečností se domnívám, že slovutný Galileo se svojí myšlenkou "a přece se točí" přišel, když odcházel z krčmy domů. No tak to vidíte.

S Vědeckou Obcí často nesouhlasí Církevní Obec. Církev pochází zase z jiné hvězdokupy a ta je v neustálém válečném tažení proti Vědecké Galaxii. A proto se postupně usadila tady, na vcelku mírumilovné Zemi, kde jsou války většinou jen šestkrát do týdne, protože v neděli se chodí do obchodních center nakupovat jídlo a munice. Církvi se zalíbilo ve Vatikánu, kde si zřídila tajné katakomby, kam uvrhla každého, kdo nesouhlasil s jejím výkladem světa a vesmíru. Například Darwina nechala vyhladovět tak dlouho, dokud oficiálně nepřiznal, že člověk pochází z opic. V dnešní době ale, zdá se, uzavřela s Vědeckou Obcí dohodu. Je to především proto, že vznikl nový projekt s názvem CERN (Celý Éter Roztočíme Nananá), ve kterém se vědci zavázali, že pro církev vypátrají božskou částici a ta na oplátku slíbila, že příště Galilea neuvrhne do žaláře, ale jen na záchytku. Takže zatímco CERN postupně otvírá a zavírá portály, až sem vnikla Sekta Konspirátorů, které se cestou poškodila DNA a tak vytváří nové a nové internetové stránky s názvy "Dost bylo ďábla na Zemi", nebo "Chcete být rozčtvrceni v paralelních vesmírech?", čímž postupně zahlcuje internet, obyčejné lidstvo je stále více a více zmateno.

A proč toto všechno píšu? Chtěla bych poukázat především na to, že věda je vlastně strašně jednoduchá disciplína, kterou zvládne každý z nás. Nepotřebujeme tu vetřelce z jiných planet, můžeme to dokázat sami. Jde o slovíčka, přátelé. Tak si to zkusme. Třeba takzvaný Pavlovův reflex.

Normální člověk by řekl: "Hele, Alík slintá!"

Vědec vyhozený z Vědecké Galaxie: " Reflex je základní funkční prvek nervové soustavy. Je to neměnná odpověď organismu na dráždění receptorů zprostředkovaná reflexním obloukem. Luštěním sudoku by mohlo dojít k potencionálnímu zhubnutí a tento biologický motor by vygeneroval dost energie k zaútočení na Batmana. Pozor, geneticky infikovaná moucha! Plác!"

Vidíte? Jednoduché, že? Z toho vyplývá, že je třeba více sprostých slov, abychom si kolektivně zvýšili intelekt a používali ty správné výrazy, se kterými pak dobudeme vesmír, vrátíme všechny vědce a církevní hodnostáře na jejich planety a vezmeme si zpět své granty. A prozatím je můžete posílat mně. Já si za ně koupím nový, větší a chytřejší mobil, protože se mi ten můj, sakra, kurnik, WTF, ROFL, doprčic, rozbil!

celkové hodnocení autora: 98.0 %

výborné chvalitebné dobré dostatečné nedostatečné Ohodnoťte příspěvek!

přidat autora k oblíbeným
 hodnotilo celkem autorů: 0 komentovat příspěvek
 autorské hodnocení: 0.0 uložit příspěvek
 známka poroty: 1.0 tisk příspěvku
 počet komentářů: 2 zaslat vzkaz autorovi
 počet shlédnutí od publikace: 4 výpis autorského hodnocení

:: Komentáře k příspěvku ::
 Šíma 07.10.2018, 19:57:20 Odpovědět
   Zdravím.

Úsměvný textík (fejeton) nejen o církvi a vědecké komunitě.

Hezký den a múzám zdar.