obr obr obr
obr
uživatel 
heslo 
» Registrace autora
» Zapomněli jste heslo?
obr
obr obr obr
obr
» Novinky
» Právě vyšlo
» TOP 20 díla
» Články
» Literární almanach
obr
obr obr obr
obr
» Próza
» Poezie
» Výstřely do tmy
» Příručka publikování
» TOP 20 autoři
» Vyhledávání
obr
obr obr obr
obr
» Workshopy 
» Fórum 
» SASPI Chat! (1)
» FAQ
obr
obr obr obr
obr
» Knihovna autorů SASPI
» Redaktoři on-line
» Technická podpora
» SASPI team
» Odkazy
» Spolupráce
» Knihkupectví
"Láska klade odpor jakémukoliv osudu."
Miguel de Cervantes y Saavedra
obr
obr počet přístupů: 2915294 obr

Adresa SAS E-mail © SAS Obecně platná pravidla Nápověda obr

:: Na SASPI.cz je právě 39398 příspěvků, 5729 autorů a 389843 komentářů :: on-line: 1 ::
obr

:: Země Fakírů ::

 autor David Kartaš publikováno: 15.04.2007, 23:26  
Jedna z mých "Dunsanyovských" povídek.
 

Země Fakírů

Daleko,za hranicemi kontroverzní a přísné země Lhchla leží lesy Dhagadhaské.V nich žijí mudrcové,jež unikli inkvizici Svatých Jmen.

I. Fashashi z Dalaudu
Mudrc Fashashi byl zrozen v zemi Dalaudu na severním kontinentu.Již před svým zrozením trpěl "šílenstvím" a od tří let musel žít v ústavu,ve vlhku a smradu,než unikl.Byl pronásledován Červeným Jezdcem,jež uřízl hlavu Bohu Smagdi,ale byl zachráněn sebevraždou několika Mužů Kameného lidu, jež musel prošetřit,jelikož je sám často zabíjel.A tak došel Fashashi do lesů Dhagadhaských,kde bylo jeho "šílenství" nasloucháno tisíci z posluchačů,
jež tudy procházeli a hledali mezi kůrou osvícení.

II.Daroma z Hodag
Mudrc Daroma žil jako druhý syn Šeika z Hwala,ale když měl nastoupit, přišel jeho strýc a vrhl jej do kobec,kde strávil tři roky života,než byla vyhlášena republika a on unikl.Po celý život se plahočil jako žebrák a nakonec se stal fakírem až po smrti,když jeho tělo bylo doneseno do Dhagadaského lesa.Jediný mudrc,který nikdy neradí ani nepoučuje,Také má nejvíc posluchačů.

III.Xirephi z Kalloyd
Mudr Xirephi byl malířem,kterého všichni nenáviděli kvůli odpornosti jeho děl,jež znovu a znovu tvořil a nemohl se zastavit.Odešel do Dhagadaského lesa jen proto,aby neměl po ruce plátno.

IV.Ogyai z Dofoi
Mudrc Ogyai byl lékařem,jež vyhledával války,aby mohl lidem pomáhat,ale nakonec sám rozpoutal dvě války aby zde byli ranění,o něž by se mohl starat.Je jediným mudrcem,který nechce být mudrcem,neboť byl odsouzen k doživotnímu povolání fakíra,aby nikomu nemohl uškodit.

V.Dhoiba z Dboiha
Mudrc Dhoiba sedával na břehu Yussuiského moře,čekajíc a prosejíc,aby se zde objevil Posel Dvaa.Ikdyž každá kniha jej od toho odrazovala,prosil tak dlouho,až se Posel zjevil.A byl tak odporný,že to není možno popsat.
A Dhoiba utíkal po dva roky,nejedl,nespal,pouze utíkal,než dorazil do Dhagadhaských lesů.Zde se je slyšet po celé noci,jak vyje strachem,aby neusnul,neboť vždy když usne,vidí Poslovu tvář a slyší jeho hlas.Snaží se utéct,ale les jej nenechá,neboť má podivné manýry.A Dhoiba tak utoká sám před sebou,ale nikdy se nehne z místa.

VI.Wholo z Worris
Mudrc Wholo býval knězem Velké Církve,ale jednou rozluštil pradávné texty,popsané jako nerozluštitelné a objevil pravdu.Když to prohlásil,byl vyobcován a byl pronásledován Žlutým Jezdcem,jež vidí skrze sklo lidských těl.A utekl Wholo do Dhagadhaských lesůa zde učí pravdu,jež je ale tak revoluční,že jí nikdo nevěří.Ani Dhagadhaské lesy neznamenají zaručený úspěch.

VII.Babahda z Ladao
Mudrc Babahda byl synem Rašišira a z jeho rozkazu se oženil s dcerou Krále Lide Bláta z Dhagadhaských lesů.Není Mudrcem,jen politikem.

VIII.Koloda z Kolowe
Mudrc Koloda přišel ze Země kde Rostou Bomby,protože nechtěl zemřít.
Hlásá kázání,ale pouze z telefoního seznamu.

IX.Neznámý
Žije v Dhagadhaských lesích po veškeré doby,které znají lidé a učí jazykem, jemuž lidé nerozumí.Před lety přestal kázat,posadil se a počal čekat.A čeká. Až přijde někdo,kdo mu porozumí a počne Třetí Věk.


 celkové hodnocení autora: 80.0 %

výborné chvalitebné dobré dostatečné nedostatečné Ohodnoťte příspěvek!

přidat autora k oblíbeným 
 hodnotilo celkem autorů: 2 komentovat příspěvek 
 autorské hodnocení: 3.0 uložit příspěvek 
 známka poroty: 2.0 tisk příspěvku 
 počet komentářů: 1 zaslat vzkaz autorovi 
 počet shlédnutí od publikace: 69 výpis autorského hodnocení 
 
:: Komentáře k příspěvku ::
 Pavel D. F. 15.04.2007, 23:25:00 Odpovědět 
   Jako prolog k příběhu by to nebylo špatné, jako samostatný text jde jen o pár rychlých vtipných náhledů do života několika poněkud zvláštních lidí, takže těžko hovořit o povídce.
Po technické stránce bych především podotkl, že za interpunkcí je vhodné psát mezery, text je přehlednější a líp se čte. Co se týče používání zájmena jenž, tak v mužském životném rodě, který je v textu nejčastější, se v prvním pádu v jednotném čísle píše „jenž“ a v množném „již“, nikoliv „jež“, to je tvar ženského a středního rodu a 1. pádu množného čísla neživotného mužského rodu. Tvary přechodníků „čekajíc“ a dokonce „prosejíc“ v žádném případě nejsou mužského rodu (správně čekaje, prose).
Místy se vyskytují překlepy, opět doporučuji po napsání text znovu přečíst a doladit.
obr
© 2005-2016 by Matěj Novotný & Filip Kotora | Všechna práva vyhrazena
 
 
Va?e literatura MFantasy Literární.cz - Server s českou literaturou Art & Design - Roman K?bus
 
Partneři: Gastrokritik, Antikvariát Kačur
 
St?hnout SASPI.cz toolbar! RSS zdroj
obr obr obr
obr
tester2
(18.9.2019, 20:40)
tester
(18.9.2019, 20:37)
Luboš Kemrň
(8.9.2019, 16:38)
Asinějakávadná
(5.9.2019, 22:42)
obr
obr obr obr
obr
Vše pro Jarčino...
Markolsen
Nekropotence15
kilgoretraut
Vítězství jméne...
ApIN
obr
obr obr obr
obr

Jedna z věcí
Francis Black
obr
obr obr obr
obr
Liter?rn? almanach SASPI
Aktuální číslo LA...
obr
obr obr obr