:: Čtení diskuze :: |
|
|
|
|
|
První hřích |
|
|
 |
|
Rozmarýna Út 4.4.2006 21:05 |
|
Tohle mě vážně zajímá...
Jestli to správně chápu, vyčítá se Adamovi a Evě, že překročili povolený hranice v touze po poznání. Jenže já osobně nechápu, co je na tom špatnýho. Vlastně mi to přijde jako skvělej nápad. Mě odjakživa přitahujou záhady a věci nevysvětlený, protože se za nima skoro vždycky skrývaj neuvěřitelný možnosti a další rozšíření pohledu na svět (obzorů). Jasně, že když člověk vstupuje do neznáma, může si natlouct. Ale podle mě to stejně stojí za to. Poznání a nový zkušenosti jsou zkrátka mnohem lepší než tupý, i když spokojený "bezvědomí" v klídku a pohodě... Nebo ne? Co si o tom myslíte vy?
Názory z obou v obou směrech vítány... |
|
|
|
|
|
|
|
[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] |
|
|
|
(1791)
|
|
Cyrano Pá 14.9.2018 00:37 |
|
|
|
Jsem skoro světec hříšný tím,
že mohl bych a nehřeším!
|
|
|
 |
|
|
|
|
(1791)
|
|
Cyrano Út 5.12.2017 08:17 |
|
|
|
Mám přání,
aby první hřích
s tou paní
trval dál.
Mám přání
abych slyšel smích
a z dlaní
něhu bral...
 
|
|
|
 |
|
|
|
|
(15169)
|
|
Šíma Út 21.11.2017 22:02 |
|
|
|
Všichni jsme prý hříšní, nikdo není bez hříchu...
|
|
|
 |
|
|
|
|
(1791)
|
|
Cyrano Po 13.11.2017 13:40 |
|
|
|
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Pi%C4%8Da
|
|
|
 |
|
|
|
|
(1791)
|
|
Cyrano Čt 2.3.2017 20:02 |
|
|
|
Kdo se bojí hříchu,
ten prý šťastný není,
ostatním je k smíchu,
smůla zuby cení!
Nedělej jen v duchu,
po čem srdce touží,
život plný vzruchu
méně srdce souží!
Co si duše přeje,
nezdráhej se říci,
sic do beznaděje
spadneš truchlolící.

Asi na tom něco bude!
Jeden už se nediví,
že poblednou tváře rudé,
ač je jinak stydlivý...
|
|
|
 |
|
|
|
|
(1791)
|
|
Cyrano St 19.10.2016 19:50 |
|
|
|
Červíka Šimíka?
|
|
|
 |
|
|
|
|
(15169)
|
|
Šíma Pá 14.10.2016 20:25 |
|
|
|
Pravda, každé jablko má svého červa.
|
|
|
 |
|
|
|
|
(1791)
|
|
Cyrano Po 19.9.2016 17:57 |
|
|
|
Vinen je ten červ! Eva prostě potřebovala nějaký proteiny, tak se k němu chtěla prokousat!
|
|
|
 |
|
|
|
|
(15169)
|
|
Šíma Ne 31.7.2016 22:40 |
|
|
|
Třeba za to to jablko nemohlo, spíše fakt, že se Eva nechala ďáblem ukecat...
|
|
|
 |
|
|
|
|
(1791)
|
|
Cyrano Pá 22.7.2016 21:29 |
|
|
|
V těch biblických příbězích mi cosi nesedí! Napřed se uvádí, že Eva byla první, pak se jeden z jiných zdrojů dozvídá, že už předtím tu byla jakási Lilith, zřejmě znalá umění milovat (že by zaučena Hospodinem?), která zdrhla od nezkušeného naivky Adama...
|
|
|
 |
|
|
|
|
(15169)
|
|
Šíma Út 26.1.2016 14:42 |
|
|
|
Je hřích dědičný? Jsme tudíž hříšní nebo bez hříchu?
|
|
|
 |
|
|
|
|
(1791)
|
|
Cyrano Pá 25.9.2015 23:26 |
|
|
|
Já už jsem snad letitým pamětníkem i pokud jde o ten poslední...
|
|
|
 |
|
|
|
|
(15169)
|
|
Šíma Po 17.9.2012 21:17 |
|
|
|
Neb každé jablíčko má svého červa a každý ráj svého hada a Eva Adama... ;-)))
|
|
|
 |
|
|
|
|
(33)
|
|
Ronkar Po 17.9.2012 17:32 |
|
|
|
Dokonalý ráj bývá nuda... takže jako ve správném příběhu musel přijít zvrat. Nu, a tak se nám Evička natáhla po jablíčku a podívejte jaké z toho máme dlouhatááááánské čtivo :D
|
|
|
 |
|
|
|
|
(15169)
|
|
Šíma Út 1.12.2009 22:27 |
|
|
|
Podle mne je prvotním hříchem neposlechnutí zákazu (příkazu) nepřibližovat se a nežrat ovoce ze stromu Vědění (či co to byl za keř). Ono nevědomost je prý sladká a hříchu nečiní...
|
|
|
 |
|
|
|
|
(19)
|
|
montana Čt 5.11.2009 10:20 |
|
|
|
První hřích... Adam a Eva.. když se nad tím člověk zamyslí, tak Adama a Eva byli dokonalí. Moc dobře věděli, co maj a nemaj dělat, a taky co to pro ně znamená... a mohli v podstatě všechno. To jediný, co nesměli byl ten jeden strom. A nebylo to žádný tajemství, strom poznání dobrého a špatného... dobré už znali, to špatné poznat ani nemuseli, kdyby z něho nejedli.. ale to je asi na dlouhý povídání.. a Bible už vůbec, to je na dlouhá studia ale pochopit se dá
V našem životě je to "tajemno" jak ty říkáš už o něčem docela jiném. To podle mě vůbec s prvním hříchem nesouvisí
|
|
|
 |
|
|
|
|
(15)
|
|
Doníra Sylfaen St 14.10.2009 08:07 |
|
|
|
Rozmarýno .. souhlasím s tebou .. záhady jsou skvělá věc .. a touha po poznání sídlí v každém z nás .. a ne jen po poznání toho, co nás běžně učí ve školách, ale i mysterií .. ať si každý tvrdí, co chce. Já záhady miluju! Taky se podle toho chovám :D
|
|
|
 |
|
|
|
|
(219)
|
|
Repulsion Ne 16.11.2008 14:53 |
|
|
|
K té autentičnosti Bible - je třeba držet se faktů a ne nějakých domněnek.
1) Bible je především souborem mnoha textů různého stáří a původu. Cela řada těchto textů se šířila určitou dobu především ústním podánímm, takže docházelo k přirozenému zkreslení a vzniku poněkud odlišných verzí.
2) Pokud jde o Starý zákon, na tom se hodně projevil rozpad židovské náboženské obce v posledních letech existence židovského státu, kdy vznikla celá řada sekt, které měly na spoustu věcí různý pohled.
3) Po zničení druhého chrámu 70 n.l. "přežil" jediný ústřední směr - tzv. rabínský judaismus. Jeho představitelé dokončili ustanovení židovského kánonu někdy okolo roku 100 n.l., nicméně některé texty byly kanonizovány již mnohem dříve - Tóra údajně okolo roku 400 př.n.l. (alespoň podle Wikipedie :o)). Každopádně tento židovský kánon lze srovnávat s již zmíněnými Kumránskými svitky, takže se ví, co je identické a kde jsou odlišnosti.
4) Křesťanský Starý zákon tedy můžeme srovnávat s židovským kánonem i Svitky od Mrtvého moře. Takže není problém dohledat, kde jsou jaké rozdíly a co z toho vyplývá.
Největší problém křesťnaského zákona byl a je překlad. O tom se vede diskuze stále jak co vlasně co nejlépe a nejpřesněji přeložit. Už jsem tady v některého diskuzi možná několikrát uváděl problém se slovem "satan" - to je v hebrejském originále poměrně běžné, ale jako Satan se nepřekládá - tak se překladá pouze ha-satan, který se vyskytuje v Jóbovi. "satan" má při různých příležitostech různou funkci, a podle toho se překládá - jednou jako boží posel, jindy jako žalobce, jindy jako anděl pomsty apod... a takovým problémů je tam víc. Každopádně se současní překladatelé vracejí k původním hebrejským textům. Na Internetu je volně k dispozici hned několik českých překladů včetně Biblí Kralické a ekumenického překladu, takže není problém dát si víc verzí vedle sebe a porovnávat. Zrovna tak se dá najít hebrejský originál, kde si můžete najít pasáž, která vás zajímá (i když neumíte hebrejsky) a následně si vyhledat různé překlady a komentáře ke sporným místům.
5) S Novým zákonem je to složitější. Tam žádný "mustr" jako u Starého zákona není. Původní texty v písemné podobě se nedochovaly. Nicméně i zde probíhal a probíhá poměrně důsledný výzkum. Takže dnes víme např. to, že všechny Pavlovy listy nepocházejí od téhož autora. Víme také to, některé z nich obsahují pozdější vsuvky, ale zase - na základně analýzy textu není tak těžké ty vsuvky identifikovat.
6) Do roku 312 n.l. nebylo křesťanství státní náboženství. Křesťané byli právě naopak často pronásledováni. Nicméně se křesťanství i do té doby dost rozšířilo a s ním i svaté texty. Takže nebylo technicky tak úplně jednoduché cokoliv jenom tak přepsat. A čím dál později to bylo těžší a těžší, protože prostě už existovaly texty určitého znění, které byly obecně známé.
7) Takže i v případě Nového zákona se vždy vedly spory především o to, které texty do něj budou oficiálně zařazeny a které nikoliv. Samotné texty nějak zásadně zpravidla měnit nešlo.
|
|
|
 |
|
|
|
|
(1853)
|
|
m2m Ne 16.11.2008 10:51 |
|
|
|
1) tu jistotu, že církev s Biblí nemanipulovala, nemá nikdo.
Osobně si myslím, že ano, protože vím, jaká vypočítavá mrcha to od třetího století byla. Mimochodem, jestli smím citovat jednoho svého kolegu z historie: "Chceš reformu? Přepiš Bibli."
No. Jako nic to neříká, jenom je to takové hezké...vyjádření skeptického pohledu historiků.
2) Zajímalo by mě, jak to funguje u domorodých kmenů v Africe, případně v Jižní Americe...
|
|
|
 |
|
|
|
|
(42)
|
|
JOFF Ne 16.11.2008 01:29 |
|
|
|
Bible je psána člověkem /a kdo ví kolikrát přepsaná/, který je nedokonalý, podléhající svým neřestem /mamon, snaha vládnout, ovládat druhé …/, takže její původní znění by asi dnes některým institucím a lidem zamotalo hlavu.
Nebýt prvotních hříchů a překračování hranic kde by jsme jako lidstvo byli, jestli by jsme vůbec byli.
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] |
|
|