obr obr obr
obr
uživatel 
heslo 
» Registrace autora
» Zapomněli jste heslo?
obr
obr obr obr
obr
» Novinky
» Právě vyšlo
» TOP 20 díla
» Články
» Literární almanach
obr
obr obr obr
obr
» Próza
» Poezie
» Výstřely do tmy
» Příručka publikování
» TOP 20 autoři
» Vyhledávání
obr
obr obr obr
obr
» Workshopy 
» Fórum 
» SASPI Chat! (1)
» FAQ
obr
obr obr obr
obr
» Knihovna autorů SASPI
» Redaktoři on-line
» Technická podpora
» SASPI team
» Odkazy
» Spolupráce
» Knihkupectví
"Kdo žije z naděje, zemře hlady."
Walter Benjamin
obr
obr počet přístupů: 2915377 obr

Adresa SAS E-mail © SAS Obecně platná pravidla Nápověda obr

:: Na SASPI.cz je právě 39516 příspěvků, 5744 autorů a 390432 komentářů :: on-line: 0 ::
obr

:: V pátek třináctého ::

 redaktor čuk publikováno: 17.04.2007, 10:31  
Téma vzaté z rychlovky. Předem se omlouvám těm, které pobouří zpracování a můj absurdní kresťansky necitlivý pohled (jakoby ve mně bylo zakořeněno zpochybňování všech jistot i nastavující se tváře reality)
 

V pátek třináctého.
V pátek, v onen čas, třináctého odsouzence již bere Kat pod svou sekyru. Zdvíhá ji, zdvíhá, avšak nedostatečně vysoko. Již je celotýdenní dřinou notně unaven a má obavy, že by odsouzence jen poranil a musel by mu poskytnout ošetření a ještě vypisovat mnoho stránek hlášení. Obecenstvo se úplně rozešlo, zcela uspokojeno dvanácti smrtmi, i páni úředníci odjeli či byli odneseni. Den se přehoupl přes poledne, postoupil do fáze, kdy člověk ztrácí zájem o své okolí a hodlá odjet na víkend. Však také koně už ve stájích nedočkavě ržáli a v žaludcích kručelo. Nicméně nutno podotknout, co všichni zamlčovali: třináctá poprava třináctého v pátek přináší neštěstí nejen odsouzenci. V takové datum! Bludní duši, či to byl duch dosud neznámý, navíc našeptávali v sugestivním refrénu: „V pátek třináctého třináctého odsouzence nepopravíš!“
Kat si utřel pot z čela a narovnal záda, odsouzenec pootočil hlavu, zklamán tím, že je mu opět odepřena cesta do ráje.
Kat přemýšlel, jestli by neměl odsouzence vzít kudlou, ale ne, to by mohl zabití pěkně zvrzat, umazat se od krve, a tento vzácný člověk si přece takovou smrt nezaslouží!
A tak mu řekl ještě pod vlivem stresu: „Hele, vypadni a nedělej potíže.“
Odpověď zněla: „Nechci vám způsobovat problémy, Mistře, čiňte to, co je vám uloženo.“
„Jakýpak problémy, jéžíš, já ti tykám, a vy jste vzácný pán. Do pytle! Do pytle dáme místo vaší hlavy zelnou hlávku, až budou výsledek mý práce přepočítávat, vsadím se, že to udělaj podle hmatu a pytel nevotevřou, včera se přitom děsně pozvraceli.“
„Ale s mým tělem si tak snadno neporadíte, Mistře.“
„Zakopám ho jako, jako teda spolu s ostatníma. Vrchní hrobník neumí počítat, a když, tak jen do dvanácti, zvlášť potom, co mu dám loknout.“
„Dobře,“ vzdychl odsouzený a zdvihl svou ušlechtilou hlavu ze špalku, „možná, že je to tak Nejvyšším zamýšleno.“
„No, třeba jsou ty mý svalový křeče od Něho, vzpomínám si, jak jste o Něm tak krásně, ale přitom zcela nejasně, mluvil.“
„Ano, mnohé nevíme. Po smrti co bude. Třináct nás bylo živých, a teď jsem sám. Chudáci.“
„Vobživnou. Měsíců je taky dvanáct, postupně po sobě umírají, a po Novým roce zase jsou tady živý a svérázný.“
„V tomto podobenství jsem nadbytečný.“
„Tak Sněhurka a dvanáct trpajzlíků. Tam Sněhurka všechny převyšuje, jako vy svý kumpány tady. Sněhurka byla taková vznešená a bílá, jako vy, pane.“
„Já že jsem bílý?“
Osvobozený odsouzenec zavrtěl hlavou a třel si otlačeninu od špalku. Zamlčel Katovu chybu: trpaslíků bylo přece jen sedm. Ale je dobře, když Kat špatně počítá, a děje se to ve prospěch odsouzenců. Snad si již také lokl omamného moku. Muž se pohodlně usadil na schůdek a rozhodl se, že nechá Kata při číslu dvanáct. A sedmička? Zdá se, že je číslem čpícím dehtem a sírou.
„Ano, jste, pane, trochu víc opálenej. No, některý kmeny jsou hodně černý. A panstvo je nejbělejší. Když budete Sněhurka, budete taky nejbělejší. Můžu vám řikat Sněhurko?“
Osvobozený odsouzenec nazvaný Sněhurkou se usmál:
„Jak myslíš. Udělám ti, dobrý muži, po vůli. Sněhurka je příhodné krycí jméno.
Ale má osamocenost, skutečnost, že jsem jediný, to mě mrzí.“
„Jéžiš, vy máte starosti. Při vašem imidži a charismatickým vzhledu seženete, pane Sněhurko, dvanáct kluků coby dup. Já vím, že byste spíš chtěl dvanáct holek, s vodpuštěním, s nima by byla lepší zábava než s brblavejma chlapama, ale pamatujte, jste Sněhurka, pane, jen tehdy se stanete nenápadným, když budete obklopenej mužma.“
„Máte úplnou pravdu, pane Kate, Mistře. Dvanáct žen, to by se mamince nelíbilo a obzvlášť otci by tak mnoho nešlo pod vousy,“ řekl Sněhurka a pomyslel si: už zcela platonický vztah k Máří jim nebyl po chuti. A doprovod dvanácti muži rodičům bude vyhovovat neb jejich myšlení je čisté.
Kat pak pomohl Sněhurce učesat dlouhé vlasy, vyňal z nich několik třísek ze špalku a upravil mu vous a zbavil pár hrudek, zachycených jak se odsouzenec coural po zemi při zaujímání polohy popravovaného.
Pak pojedli a popili, Kat byl velice pohostinný. I přehršel příběhů ze skutečnosti své praxe Kat vyprávěl. A na oplátku mladší muž nynějšího jména Sněhurka očarovával pohádkovými podobenstvími fantazii mistra popravčího.
Když se loučili, Sněhurka zamával urostlému muži v seprané zástěře a véčko znázornil dvěma štíhlými a jemnými prsty pravice:
„On ti všechno odplatí.“
„Ježišmankote, pořád neděkujte a neslibujte za někoho jinýho a kdovíjakýho. Podat chléba a víno chudýmu pocestnýmu, byť vznešenýho rodu, je mravní povinnost, počkejte pro to mám na jazyku jiný slovo, ještě neznámý, jo, křesťanská povinnost.“
Sněhurkovi to slovo také nebylo známé, působilo mu však mrazeni v boku, v dlaních i nártech nohou.
I šel muž zvaný nyní Sněhurkou mnohými cestami, mnohé povídal, a též těch dvanáct pomocníků spolumluvčích si z mnohých nabízejících se vybral.
Pak ho chytili biřici.
Sám místodržící provincie na něj zařval: „Jak se jmenuješ? Mluv, chlape!“
„Prosím, Sněhurka.“
„Nedělej si ze mne blázny, transvestito, nejsme v pohádce, ale v tomhle poonděným kraji. Ptám se ještě jednou: jak se jmenuješ, nebo…!“ a dal oslovenému čichnout ke své pěsti.
Sněhurka začal horečně hledat jméno, které by mocného muže uspokojilo. Pořád si nemohl na nějaké vzpomenout. Že by z šoku při nedokončené popravě ztratil paměť? Tu připomněl si Kata a na jazyk mu přišlo jen jedno slovo, které mistr sekery často používal, a které by mohlo být případně jménem.
Hlesl tiše: „Jmenuji se Ježíš.“
Pontský Pilát si začal mnou ruce: „Toho hledáme! Ať jsi kdo jsi, hodíš se mi.“
Pak si myl ruce a popravu stanovil na pátek. Nebylo třinácti odsouzenců, aby se mohlo doufat v záchranu. Nebylo třináctého. Byli k popravě určeni pouze tři. Nebylo kata, jenž by únavou nezvedl sekeru. Tady se chystalo popravčích víc, krutějších. Používali místo ostří sekery kladivo a ostré špičky hřebíků, a místo špalku zkřížená dřeva. A toužili po alibi: nechávali zemřít rozpaženého odsouzence účinkem času, ve svislé poloze.
Ještě než skonal, zamotávalo se ukřižovanému v hlavě klubko otázek:
Jak se vlastně jmenuji? Mám děkovat Katovi nebo ho proklínat? Co by se stalo, kdyby mě tehdy sťal sekerou? Nebo kdyby neklel? Proč musel klít tím divným jménem, kterého se chytil pan Pilát? Dostal to odněkud poručeno? Proč mi na jazyk přišlo zrovna tohle slovo? Že by i to byl příkaz shora? Nebo zdola?Ale stejně si myslím, že umírám za někoho jiného. Co se kdesi skrývá, nebo který ještě nepřišel.
Muž na kříži věřil, že po smrti dostane odpovědi. Jestli je dostal, nevíme.
A přece jedna z jeho posledních myšlenek mu unikla z hlavy, zakroužila jak holubice a vložila zrnko do hlavy židovským rabínům. Tady vzklíčilo v učení, které se rozkošatilo, inspirovalo celý národ a přetrvalo věky:
„Ježíš na svět ještě nepřišel. To ukřižování bylo kruté divadýlko a pustý podvod.“


 celkové hodnocení autora: 98.8 %

výborné chvalitebné dobré dostatečné nedostatečné Ohodnoťte příspěvek!

přidat autora k oblíbeným 
 hodnotilo celkem autorů: 13 komentovat příspěvek 
 autorské hodnocení: 1.5 uložit příspěvek 
 známka poroty: 1.5 tisk příspěvku 
 počet komentářů: 38 zaslat vzkaz autorovi 
 počet shlédnutí od publikace: 67 výpis autorského hodnocení 
 
:: Komentáře k příspěvku ::
 Semotam 22.07.2007, 10:24:21 Odpovědět 
   Jedna věc je pozadí historické události. V následujíci větě se, ale zmiňuješ, že by už všichni nejraději odjeli na výkend. Tento obrat mi absolutně nezapadá do historického podtextu o kterém píšeš. Celé to spíš budí dojem odjezd k babičce na chatu. Ovšem věta typu, že poprava třináctého odsouzence přinese všem neštěstí. I samotnému odsouzenci, je prostě perla. Nevyhraněnost postav a jejich tak často sřídajíci se styl mluvy dělá dílo velice nepřehledným až místy chaoticky pobuřujícím. Snad nejhůře působí věta(cituji pouze její konec) když budete obklopenej mužma.“
Svědčí o další stránce a to o té nejbolestivější pro většinu z nás. Nejsem specialista na český pravopis, ale věta s tímto skloněním posledního slova mi vehnala slzy do očí.
A prosím, nesrovnávat s Monthy Pythonem.
Nápad se ovšem oceňuje, ale nápady máme všichni. Záleží na tom jak to vypadá až to leží na papíře.
 ze dne 05.08.2007, 22:14:45  
   čuk: Přečetl jsem si povídku s odstupem a s přihlédnutím k připomínkám tvým i kolegy Literaturisty. Snad bych text s odstupem napsal trochu jinak, ale jako rychlovka musel vzniknout během 24 hodin. Samozřejmě, že se text nemusí každému líbit. Opakuji, že Monty Pythona neznám, a nepsal jsem to tedy pod jeho vlivem či ispirací.
a) o co se autor pokouší? Mimo jiné: ukázat, že v podstatě všechno může být jinak, zvláště u interpretace historických faktů. O filozofii se nesnažím ( ani odsouzenec není filozof, jen trochu podivínský mluvka), jen ukazuji možnost desinterpretace, text je přece trochu fraška s výraznou střihovou zkratkou, tedy nepouštím se do úvah, jen ukazuji děj a trochu pak i divné dialogy.
b) snažil jsem se o grotesku, proto je styl šroubovaný a gramatika mnohdy rádobyarchaická. Přítomný nehistorický pohled připomíná právě to slovo výkend, Sněhurka, atd( tedy nejedná se přece o historický text!)
c)citace o popravě třináctého odsouzence je nepřesná
d) postavy jsou záměrně figurkovité, archaizace a stylizace mluvy se jim nevyhnula. Ovšem odsouzený mluví vždy spisovně a Kat nespisovně, takže tady nevidím důvod k chaotičnosti, při pečlivém čtení se podle koncovek pozná, kdo mluví. Tvar " mužma" je samozřejmě gramatická absurdita, ale zdůrazňuje Katovu omezenost, je dalším výrazem snahy po absurditě, já si prostě v novotvarech a patvarech libuji. Na druhé straně "zlidovění" omezeného Kata v celém textu by podle mne příliš zrealističnilo postavu a smazalo stylizovanou "pseudohistoričnost". Snad je to i tím, že ani nejomezenější postavy v bibli nemluví nespisovně.
Nechci dál rozvíjet polemiku a tvrdit, že kritici nepochopili můj úhel pohledu a styl, jen jejich výtkám dost dobře nerozumím a nepřinášejí mi poučení. Snad jen, že bych měl psát značně méně komplikovaně a méně provokativně, snad i více polopatisticky, vybroušeněji a přístupněji. Ovšem používám různé styly i nestyly. A také: podle této povídky soudit úroveň prací na Sapi by bylo velice pošetilé. I když přiznávám, že jsme tady na sebe dost "hodní" , avšak nahrajeme si na bohorové umělce. Píšeme pro radost a ne kvůli známkám či přizpůsobení se "úrovni", byť tím nechci říci ,že by se všichni nesnažili o sebezdokonalování a nebyli přístupni kritice, takové, která je spíše radou a rozborem než zašprajcováním se na několika detailech a subjektivním vkusu. Myslím, že různost pohledů a přístupů je přínosem a není třeba z neporozuměním si navzájem dělat tragédii či ohrnutý nos.
 Literaturista 22.07.2007, 10:02:23 Odpovědět 
   PS: Povidka nema cim poburovat. Jen tim, ze je proste spatna-viz. nize.
 Literaturista 22.07.2007, 10:01:18 Odpovědět 
   Na Saspi jsem opravdu dlouho nezavital. Jsem prekvapen co se tu vsechno meni...S hodnocenim a znamkovanim jakekoliv literatury nesouhlasim. To je absolutni nonsens.
A tomto pripade vubec nesouhlasim s komentari k tomuto takzvanemu literarnimu dilu. O co se autor vubec snazil pokusit ? O filozofii? Vzdyt tu nic neni rozvijeno. Monty Pythonuv cirkus? Proboha! Kriticka, ktera nize napsala, ze tento autor by jim mohl psat scenare asi Zivot Briana nikdy nevidela, nebo absolutne nechape, v cem spociva humor teto ojedinele britske divadelni skupiny.
Dale-pokud uz se autor tedy o neco takoveho pokusi, mel by JASNE vymezit hranice jazyka. A to predevsim v dialogu obou hlavnich postav. Kdyz uz autor stvoril filozofa a proti nemu obhroubleho cloveka a jeste navic kata, mel by stvorit i odpovidajici jazyk dialogu. Vubec-jazyk, sloh a na nekterych mistech dokonce i gramatika jsou zde spatne.
Tedy co je na teto povidce pozitivni? Jenom myslenka. Ta je ale v podstate dobra u kazdeho literarniho utvaru. Ovsem jen malo lidi ji dokaze dobre prodat a dat na papir.
Je mi opravdu lito, ze me Saspi zklamalo.
PS: Omlouvam se za text bez interpunkce. Jsem v praci a travim cas pokukovanim na internet. A vlastnim jen anglickou klavesnici.
 ze dne 05.08.2007, 21:30:24  
   čuk: odpověď viz Semotam
 Nethar 19.07.2007, 22:21:56 Odpovědět 
   Dej si pozor, aby tě určitá skupina lidí nechtěla ukamenovat :-) Ačkoliv můj pohled na svět je materialistický, nemám rád zesměšňování náboženství. Ale mezi hloupým zesměšňováním a touhle povídkou je dost podstatný rozdíl, takže se mi to moc líbilo a musím hodnotit známkou nejvyšší, tedy, ehm, nejnižší ;-)
 Šíma 06.07.2007, 18:30:28 Odpovědět 
   Nepleťte tady kompjůtry, CD a DVD, když tu jde o životy lidí, o katy a popravy! :-) Až po toho Ježíše bych to bral, ale u ČUKa, je jak se zdá všechno možné... :-) Každopádně smrti neušel (ten muž) a tak se můžu jen morbidně pousmát! Kdo bude další?
 ze dne 06.07.2007, 21:54:46  
   čuk: Díky za přečtení. V podstatě jsem pochybovač a zpochybňovač, , je to jeden z rYsů mých textů, toť důsledek života v totalitě
 JAB 21.04.2007, 12:08:13 Odpovědět 
   Odpověď na příspěvek od uživatele: JAB ze dne 20.04.2007, 12:30:03

   hele, já jsem malinko ITD - information technology debil, takže se radši poptej jinde, já taky nevím, jestli to má kámoš jako dvd nebo jinej formát, pak by stačila normální CD mechanika, slušná paměť a procesor, jinak to nerozchodíš.
 JAB 20.04.2007, 12:30:03 Odpovědět 
   Odpověď na příspěvek od uživatele: JAB ze dne 20.04.2007, 8:57:41

   já taky ne, ale to se dá přeci přehrát i na kompjůtru...
 ze dne 21.04.2007, 11:00:17  
   čuk: já mám starší. Musím zjistit, jestli to má syn. Přece obyčejný compact disc nestačí,že?
 JAB 20.04.2007, 8:57:41 Odpovědět 
   Odpověď na příspěvek od uživatele: JAB ze dne 20.04.2007, 7:37:43

   jo, ty ji máš v profilu... příští týden s ním budu mluvit, tak do 14ti dnů, ok?
 ze dne 20.04.2007, 9:58:50  
   čuk: Díkyza ochotu. Já nemám DVD přehrávač, pouze na videokazety, takže DVD bych nepřehraju.
 JAB 20.04.2007, 8:56:50 Odpovědět 
   Odpověď na příspěvek od uživatele: JAB ze dne 20.04.2007, 7:37:43

   No Monthy Pythoni jsou pomrně úzkoprofilová záležitost, občas jde něco od nich na ČT2, ale sehnat se dají, když mi "vzkazneš" adresu, můžu ti je od kámoše sehnat a poslat na DVD.
 JAB 20.04.2007, 7:37:43 Odpovědět 
   jasně, neříkám, že mě to neoslovilo - jinak bych nedával za jedna. Je pod tím dost podepsán tvůj smysl pro absurditu. Život Brayena je film od Monthy Pythona, který parafrázuje konec prorokův.
 ze dne 20.04.2007, 8:04:47  
   čuk: nevíš, jestli je ten film na videu?
 JAB 19.04.2007, 21:24:01 Odpovědět 
   Jo jo, Život Brayena jak vystřižený.
Osobně bych pointu a druhou půli příběhu více rozvedl.
A řekl bych že pohádka o Sněhurce v prvním století ještě nebyla vynalezena.
Každopádně, nápad to má, stylisticky se mi povídka líbí a četlo se to příjemně.
U mě za jedna.
 ze dne 20.04.2007, 6:50:52  
   čuk: Dýky za přečtení a komentář. Zamotání Sněhurky mělo do příběhu vložit jakousi absurditu a pohádkovost, tedy nepátral jsem po reálnosti výskytu pohádky a pokud by nebyla známa, tak by mi to nevadilo
Tu rduhou půli rozvést spolu s pointou? NOrmálně se to dělá, ale já má rád někdy zkratky hopem, a tady šlo o vcelku vošajstlich situaci, tak jsem ji nechtěl příliš rozmazávat a trochu telegrafický styl podle mne dává údernost a věrohodnost spád, v systému, když to jde s tebou s kopce, tak jen čubrníš, jak to jde rychle a jak se s tebou nikdo nemachlá
A kdo je Brayen nevím a kdo to napsal?
 Ancalagon 19.04.2007, 8:53:54 Odpovědět 
   Odpověď na příspěvek od uživatele: Ancalagon ze dne 17.04.2007, 23:01:50

   Máš pravdu, ale známku už jsem dal co už. Podle mě je 2hezká známka, ale když se ti nelíbí tak sorry.
 ze dne 19.04.2007, 11:12:37  
   čuk: To je právě problém subjektivity. tady se sázejí jednotky šmahem, což i já činím. A dvojku dávám tehdy, když už fakt se mi to nejeví dobré( Když by záleželo na líbivosti, tak neznámkuju) OPravdu by to chtěl tady nějak ujednotit pravidla známkování, třeba vytvořit dvě známky: subjektivní dojem+ objektivní hodnocení.
 John Pyro 18.04.2007, 19:45:04 Odpovědět 
   Tak v jistém ohledu kontroverzní dílo. Mě potěšilo a hltal jsem ho od začátku do konce.
Možná to chtělo trochu rozepsat tu chvíli, kdy "Sněhurku" chytili ... Nebyl to náhodou úmysl ? ... U mě 1.3 :)
 ze dne 18.04.2007, 20:17:04  
   čuk: Díky za hodnocení. Zřejmě to tak bylo podvědomě úmyslně. zatímco k prvnímu okamžiku chycení je to vlastně příběh v podstatě s křesťanstvím nesouvisející, další je vlastně zkratkou jisté křesťanské skutečnosti a zde začíná opravdová kontroverze, tedy fakt může být interperetován i disinterpretován.
 Ancalagon 17.04.2007, 23:01:50 Odpovědět 
   Odpověď na příspěvek od uživatele: Ancalagon ze dne 17.04.2007, 16:03:21

   Nezaujalo mě to a s toho důvodu jsem nečetl pozorně. No já neumím popsat pointu vlastního díla, na tož abych ji přiřazoval jinému.
 ze dne 18.04.2007, 10:28:41  
   čuk: Pokud mě něco nezaujme, neznámkuji, neboť by se jednalo o subjektivní bezdůvodný názor. Je mnoho kvalitních věcí, které mě nezaujmou. nebo tebe všechna kvalitní díla zaujmou?
 Vlaďka 17.04.2007, 22:02:18 Odpovědět 
   Mohl bys Monty Pythonům psát scénáře :o)) A teď nemluvím jen o téhle povídce...:o))
 ze dne 17.04.2007, 22:13:36  
   čuk: asi si od nich něco půjčím v knihovně. Dík za hodnocení ( ale nevím, jestli je dobré nebo špatné)
 mormegil 17.04.2007, 17:35:53 Odpovědět 
   hezké počteníčko s výborně zaonačenou pointou. Z díla je cítit až cynický nadhled, který se mi líbí.
 ze dne 17.04.2007, 19:55:38  
   čuk: Díky za hodnocení. Cynický nadhled se týká jednoznačných interpretací dějin
 Thea 17.04.2007, 16:45:59 Odpovědět 
   "Ten člověk se rouhá!!!" :-))) No tak tohle už by byl skutečně příliš zkostnatělý pohled... Vážně se mi to líbilo, docela jsem se i zamyslela a mám pocit že se pod povrchem něco skrývá :-)
 ze dne 17.04.2007, 19:56:25  
   čuk: trochu jsem se bál reakcí. Ono se to nějak psalo samo, snad je ve mně podvědomá neúcta k věcem příliš propagovaným
 Ancalagon 17.04.2007, 16:03:21 Odpovědět 
   V díle jsem se ztrácel. Pointa jsem nějak nepochopil, možná proto že jsem se ztratil. Popravdě moc se mi to nelíbilo.
 ze dne 17.04.2007, 19:54:19  
   čuk: Není třeba, aby se ti to líbilo. Mně zajímá v čem jsi se ztratil, když odhlédneme od určité variantnosti, zajímalo by mě jakou bys tomu přiřadil pointu.
 sirraell 17.04.2007, 15:37:10 Odpovědět 
   Zajimavy pohled na vec, to tu tedy jeste nebylo. Uz jenom za originalitu si zaslouzis 1... I kdyz ted me napada, slysels nekdy o Monthy Pythonovi?
 ze dne 17.04.2007, 19:57:24  
   čuk: Něco jsem slyšel, dokonce i viděl, ale nepamatuju se: pokud vím, tak to byl absurdní kabaret
 valcar 17.04.2007, 13:36:41 Odpovědět 
   jsem docela nadšen, líbí se mi styl, kterým jsi povídku psal...text mi pod očima jenom ubíhal...k závěru jsem došel...spousttu pěkného jsem našel.....prostě skvělé
 ze dne 17.04.2007, 19:58:00  
   čuk: Díky. jsem potěšen, že se ti líbilo
 Luciena 17.04.2007, 10:31:48 Odpovědět 
   Je zřejmé, že onu povídku musí prostě člověk brát s nadhledem :-) Přesto je v ní možná i ukryto víc, než se na první pohled zdá... Ze začátku se mi to trochu hůře četlo vzhledem k použitému stylu vyprávění, ale už po chvilce jsem do textu hezky "zapadla"...
 ze dne 17.04.2007, 19:59:04  
   čuk: určitá šroubovanost začátku je u mne asi typická, jako předznamenání, že se jedná o určitou stylizaci
obr
© 2005-2016 by Matěj Novotný & Filip Kotora | Všechna práva vyhrazena
 
 
Va?e literatura MFantasy Literární.cz - Server s českou literaturou Art & Design - Roman K?bus
 
Partneři: Gastrokritik, Antikvariát Kačur
 
St?hnout SASPI.cz toolbar! RSS zdroj
obr obr obr
obr
Zuzka
(10.12.2019, 11:24)
Livinginthedream
(7.12.2019, 22:31)
Antonio
(25.11.2019, 23:53)
Albína Alba
(25.11.2019, 01:02)
obr
obr obr obr
obr
Nevnímáš (Smysl...
Julia de Sena
Arn Dresko IV. ...
jindra
Jsou slova ...
Dick
obr
obr obr obr
obr

Nalgašský průsmyk - třetí část
Ekyelka
obr
obr obr obr
obr
Liter?rn? almanach SASPI
Aktuální číslo LA...
obr
obr obr obr